tisdag 18 oktober 2011

Ruskväder..

Ja idag är det riktigt ruggit ute, har varit inne hela dagen förutom små promenader med Kajsa. Chattade på Fb med Daniel o han klagade på att jag inte skrivit på bloggen på några dagar. Jag försvarade mig med att det inte händer så mycket här i torpet. Var en sväng till fjället på söndagen för att avlägga en visit hos mina gamla grannar men dom var inte hemma. Kajsa o jag tog oss en liten promenad ner till sjön i stället, hon kunde då springa lös vilket hon tyckte va roligt kanske kände hon sig lite "hemma", ja även jag.




Måndagen flöt förbi utan att göra nåt större väsen av sig men lika bra är väl det. Har idag blivit bjuden på pizza av Gert, han fyllde år igår så detta blev istället för tårta. Ja sedan har det blivit lite photoshop, har laddat hem nya teckensnitt och innan jag fattade hur jag skulle göra för att kunna använda dom, ja det blev några mer gråa hår. Nu vet jag, tack o lov för det. Har blivit ett lite julkort, ja kan tyckas att det är lite för tidigt men den tid det tar för mig att få ihop det, ja då skulle jag nog börjat tidigare. 



Tror jag skall kolla runt hos er andra och sedan börja natta mig.

Ha det super bra önskar mor i torpet, kram på er.



11 kommentarer:

Oljekritan sa...

Låter som du har det fint och gött, och vovven är ju så snygg...Händer inte så mkt här heller..mer än att det öser ner där ute..Ha de gött //Karina

Gilla sa...

Det är ju så, att det händer mer eller mindre hela tiden. När jag har bloggtorka, så har jag svårt att skriva nåt vettigt. Då blir det stolligheter istället.

Kram/Gilla

Mita sa...

Ja nog har det varit ett trist väder idag,men då fick jag i alla fall bullar bakat. Gråa hår skulle jag få i massor om jag skulle ge mig på det du pysslar med..*ler*..
Vad härligt för Kajsa att springa lös så där,och vad vackert det var där.
Kram vännen!

Gilla sa...

Svar: Jag sover oftast nånstans mellan 6 och 7 timmar. 6 är för lite känner jag.

Kram/Gilla

Ruth sa...

Så fint julkort du har fått till, detta är en perfect hobby för dig det ser jag.
Hittade denna sida ute på nätet:
http://tyrasmatte.bloggplatsen.se/
Tror du kan få mycket inspiration från den, där finns så mycket fint med delvis med beskrivningar.

Synd inte dina forna grannar var hemma så du hade fått lite fika och en trevlig pratstund. Kände du ingen längtan tillbaka ?
Ha det gott vännen /
kramen

Anonym sa...

Bra Mamma !!!

Lillemor sa...

Vilket fint julkort med fin text. Vi får hoppas att vädret blir bättre i dag än vad det var i går. Kan tänka mig att Kajsa tyckte att det var skönt att få springa lös.
Härligt foto som du visar
Ha det gott min vän
Kram på dig

Fenixmonas sa...

Riktigt ruskväder här! Så fint julkort...ska det bli flera så får du nog börja i god tid! Kramiz

Unknown sa...

Godmorgon därhemma i torpet...

Ett så fint julkort Du har gjort!
DET tyckte jag om :-)

Å Kajsa är så fin. Hon ser ut som att hon blickar lite allvarligt ut över någonting...eller filosoferar lite över den sköna omgivningen kanske...

Höstrusk här också, men jag trivs ju med det, så det känns trivsamt ;*)

Kramen från Eva

Cina sa...

Oj vilket fin julkort du gjort. Du är duktig tycker jag.
Höst rusk här hos mig oxå både igår och idag regnar det.
Tråkigt för det blir ju så mörkt.
Nu önskar jag dig en bra dag!
Kramen

ansepanse sa...

jo igår var det ruskväder och det är det idag också här hos mig
hon är så fin din Kajsa
snart är vi ju där så det är inte fel att börja med julkorten redan
kramar