onsdag 26 oktober 2011

Natti

Fy farao vad det är svårt att få ihop något att skriva. Ja inte har det hänt så mycket idag heller, nä inte mer än det vanliga. Börjar bli en tråkig fras att skriva. 
Jo jag fick ett telefonsamtal från försäkringskassan, en väldigt trevlig dam var det. Hon undrade lite över min sjukskrivning för jag hade inte fått in något nytt läkarintyg. 
Jag förklarade att under tre veckors tid hade jag försökt att få tag i en läkare, först ringde jag till Sahlgrenska. Pratade med läkaren som opererade mig, hon tyckte att dom på NÄL skulle skriva det. 
Jaha då fick jag pratat med NÄL och där svara dom, skall inte hon som opererade dig fortsätta att skriva intyg. 
Ringde igen till Sahlgrenska, fick inte tag i läkaren men en vänlig sekreterare som ordnade ett nytt intyg, jisses vad det blev omständligt. Slussas fram o tillbaka under dessa veckor.

Ja ja det är väl sånt man får ta, jag tror jag skall tippa eller köpa en lott tror ni jag vinner då, nä troligtvis inte.
Det här med att vända dygnet är inte riktigt bra, jag är uppe sent sover länge på morgonen men nu får det vara slut med de. Börjar bli lite trött så jag säger God Natt på er, hoppas ni fått sova gott.


12 kommentarer:

Lillemor sa...

God morgon!
Hoppas att du fått sovit gott.
Ibland så är det så svårt att veta vad man ska skriva om för det är ju inte alltid det händer något.
Vad jobbigt att slussas fram och tillbaka när man ska ha tag på någon
Ha det gott och var rädd om dig
Kram på dig

Gilla sa...

Ja, tänk så omständigt det ska behöva vara att få tag på rätt personer. Jag har ingen större erfarenhet av FK, så hur de tänker och styr kan jag inte förstå.

Du kanske har större tur om du köper en lott än vad du har haft att få tag på rätta personer. Vem vet?

Jag är också nattmänniska och morgontrött. Som pensionär har jag nog vänt lite grann på dygnet. I natt somnade jag inte förrän vid 2 ca.

Svar: Som du såg vad jag skrev så älskar vi fisk i alla former.

Kram/Gilla

Mita sa...

Ja ibland får man verkligen anstränga sig för att hitta nåt att skriva om. Men det behöver ju inte vara så märkvärdigt egentligen,huvudsaken man visar att man finns där..*ler*..
Det är jättejobbigt att slussas runt bland olika människor och ingen vet nåt utan bara hänvisar till någon annan hela tiden.
Jag lägger mig ofta och läser innan jag ska somna,och vips har klockan dragit iväg..men jag är vaken tidigt i alla fall. Älskar morgnarna i lugn och ro innan det är dags att ge sig ut,
Ha det gott vännen,
Kramiz♥

ansepanse sa...

att det alltid ska vara sådana svårigheter när det gäller att få intyg och annat, bra att du fick det till slut i allafall
att vända dygnet gör ju ingenting om man inte måste göra annat :)
kramar

Äppelblom sa...

Hej Mia!
Har suttit och skrivit en jättelång kommentar till dig och när jag skickar den, så kommer det där förbaskade Error upp och allt är borta. Vågar inte skriva om alltihop igen.
I vilket fall som helst, så skall du ha det bra i ditt lilla torp och jag är så glad att jag har hittat din blogg, så jag kan läsa dina inlägg.
Kram

Äppelblom sa...

Typiskt - nu funkade det minsann!!!

Britt-Inger sa...

Så där kan jag känna lite då o då :)
Men det händer egentligen nått hela tiden, men att skriva om det ? Nja jag vet inte jag.....
Hur som helst så tycker jag det är trevligt med det riktigt vardagliga (när inget särskilt hänt)
Kramar får du här iaf :)

Oljekritan sa...

Ja men så känns det ibland, inget speciellt som händer..vardag..men det är också skönt att skriva av sig,lite av det som inte händer..Ibland är det skönt att bara vara..Kram Karina

Unknown sa...

Det känns naturligt och gott att hälsa på här hos Dej, alltid trivsamma rader, även om jag förstår hur det kan kännas ibland.

Det kan bli ena väldiga turer med såna där papper. Bra att det ordnat sej till slut i alla fall.
Hoppas också att DU mår lite bättre...

Här har jag nyss vaknat från en längre kvällsslummer & några promenader på det, men jag kan nog sova gott i natten ändå ;*)
Önskar Dej en god natts sömn också...

Kramen från Eva

Ruth sa...

Det är svårt att ha något att skriva om varje dag, men konstigt nog så blir det ett inlägg när man väl börjar skriva. Jag är också en nattuggla och sover till ½ 9 varje morgon, har så varit under alla åren. Tänk så olika vanor vi har alla. Ha en fortsatt bra vecka.
Kramen

Fenixmonas sa...

Så omständigt för ett ett läkarintyg, inte klokt! Hoppas du sovit gott och vaknar pigg o utvilad denna torsdag. Kramiz

Love sa...

Hejsan!
Vakna nätter är inte kul för dagen blir påverkad negativt. Jag vill sova länge på morgonen och har tur för Gaius är lika dan.
Bra att du fick ditt läkarintyg så sjukkassan är nöjd. Man ska vara frisk för att orka ringa överallt.
Dotter mår bra och kommer hem i morgon så jag åker väl dit över helgen.
Ha nu en bra dag med dina fyrfotingar.
Glad att haq dig som bloggvän.
Kram Love.