lördag 29 oktober 2011

Morgonkaffet

Ja nu är det lördag, vädret är väl inte så strålande men kaffet smakar desto bättre. Visst är det gott att börja dagen med denna dryck, i lugn o ro, ja morgonstund har guld i mun. Vet inte om jag blir hemma idag eller åker till mamma, imorgon får jag besök av Christian m familj, det skall bli jätte roligt. 
Var ju o plockade lite mossa och igår köpte jag några prydnatspumpor, 
tog fram ett av mina gjutna fat och så här blev det.



Satte mig på kvällskvisten, lyssnade till Idol och gjorde några kort. Det var dom första som jag gjorde för hand, förutom Miras, har ju blivit digitalt förut. Timmarna bara rusar iväg och klockan var snart över midnatt men en ganska nöjd mormia, här är resultatet. Lite suddiga kort men de e ja som är så darrig på handen.





Nu önskar jag Er en fortsatt bra helg med kramizar från torpet.

8 kommentarer:

Mita sa...

Vad roligt att få så kärt besök i helgen,det livar upp. Vilket vackert fat du har att arrangera med lite höstsaker.
Korten som du gör är helt underbara,bra tidsfördriv,kan tänka mig att timmarna rusar iväg..*ler*..
Kram vännen♥

ansepanse sa...

vilket fint fat du gjort iordning, härligt med besök
du är duktig att göra vackra kort
Sv: egentligen är inte mitt blodtryck högt om jag annars vore frisk men eftersom jag är typ 1-diabetiker och dessutom alltid haft väldigt lågt blodtryck så ville doktorn att det kollades lite extra
kramar och en fortsatt fin helg

Evashusotorp sa...

HEJ!
Toppensöta kort , och fatet du gjort i ordning är verkligen fint.
Ha en bra kväll.
KRAM
Eva

Lillemor sa...

Vilka vackra kort du gjort,och vilket fint fat du gjort iordning.
Trevligt att få besök
Ha en skön kväll
Kram min vän

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna dag som nu blivit förlängd med en timma eller rättare sagt så är ordningen återställd och vi är nu tillbaka i normaltid igen. Så fint det blev både fat och kort. kramiz

Cina sa...

Först måste jag säga att fatet var jätte fint.
Och dina kort du har gjort är ju bara för KANONFINA.
Va du är duktig med ditt pyssel.
Tänk om jag skulle ta fram o pyssla lite men jag har inte ro i kroppen för tillfället att göra något.
Har ju jämt hållt på tidigare.
Och precis som du säger så flyger timmarna bara ivä o vipps så är det nästan morgon.....=))

Önskar dig en fin söndag!
Kramen min vän.

Ruth sa...

Vilken underbar hobby du har fått med dessa korten. Tänk att göra en större tavla och hänga på väggen, så romantiskt och fin det skull bli.
Du har ju blivit ett riktigt proffs på denna konst.
Här duggregnar det i dag, är så grått, mörkt och trist, blir nog någon timma framför datorn i dag, måste försöka att fixa till alla layouter som ligger på min dator, är så ledsen för att "bloggplatsen" har strulat till det för mig.
Hoppas du får en fin söndag och kommande vecka på en ny månad.
Kramen

Doris sa...

Fatet blev verkligen dekorativt och så fina korten blev också !
Är alltid lite avis på folk som är duktiga på sådant, jag är det inte ...
Önskar dig en skön vecka, kram.