tisdag 11 oktober 2011

Popup-fönster

Ja nu är jag här igen efter ett par dagars vila från bloggen. Jag har nu ändrat till popup-fönster vid kommentarer, ja nu får vi se om det går bättre för er som haft det besvärligt. 




Vad som hänt dom sista dagarna, nja inte så mycket mer än det vanliga.
Mina förra grannar var o hälsade på en dag och det är ju alltid trevligt när man får besök.


Jag har ägnat mycket tid till att fixa med scrap albumet till Mira, det jag gjorde först har blivit sopor. Gert var gullig o köpte nytt hårdare papper till mig så nu kan jag skriva ut egna ark med design jag gjort själv. 
Det finns så många där ute i blogg världen som gör papper o design som dom delar med sig av och det är jag tacksam för. Ni ska veta vilken tid det tar när man inte riktigt kan men skam den som ger sig.

Hon fyller ju nu i november så då passar det att ge som grattiskort. Sedan får jag göra ett till lille Leo också för han fyller i december. Tänk vad tiden går Mira blir tre och lilleman ett år, ja så har vi Simon som snart är 1 mån. Jag är så glad för mina barn, barnbarn och flickorna, tänk vad vore livet utan dom.


Idag har ju vädret inte varit helt fel soligt men blåsten håller i sig, var ute o krattade lite men jisses vad löv, oh vad många som skall falla ner. Tror inte jag kommer slita så mycket med dom maskarna får väl göra lite jobb också. Här ligger Jocke o funderar över livet, han älskar att jaga runt i löven.




Jo jag har fått tillbaka bilen från verkstaden så på torsdag skall den in på besiktning, ja då får vi se om jag får köra hem. Nä nu skall jag fortsätta med mitt pyssel för det var nog inget roligt på Tv. Vi hörs.



21 kommentarer:

Maria sa...

Spännande...med scrap. Myscket tekniker och saker finns det. Men kul är det. Ha det så gott bland papper och löv. Kram Maria

marita sa...

Tack för dina rader hos mej.Ja,hon blev en liten prinsessa,en prinsessa som vägrar ta av sej klänningen:)
Fina bilder.Ha en skön kväll.kramen

Evashusotorp sa...

Nej det är bara SPORT på min TV ikväll så jag satte mig här vid datorn en stund innan jag kryper ner i sängen med en bok.
Ha en fin kväll och SOV GOTT när den tiden kommer.
KRAM
Eva

Dehäreja sa...

Lycka till på Bilprovningen!

Gilla sa...

Jag som sysslar med lite av varje, när det gäller att få nåt gjort med händerna, har faktiskt inte sysslat med Scrapbooking, bara hört talas om det. Du har ju gjort väldigt fina kort. Duktiga du!

Hoppas att din bil går igenom Bilprovningen utan fel.

Svar: Kul i alla fall att du tyckte om mina smycken. Jag måste ha nåt för händerna nästan jämt. Det gäller ju också att skriva på datorn.

Ha det allra bäst.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

så du tittar inte på fotbollen då? det är ju Sverige mot Holland :)
hos oss får vi nog kratta eller J använder en lövblås, vi har en stor trädgård med många stora träd
kramar

Ruth sa...

Hoppas nu att dessa rader går fram till dig, gör bara en test och återkommer i morgon, ögonen fixar ite skärmen längre.
Kramen

Mita sa...

Du kommer bli jätteduktig på scrap när du får hålla på. Envis är du också och ger inte upp som jag skulle göra..*ler*...
Vad fint du gör till barnbarnen, och visst är det så att barn och barnbarn är det käraste man har, och naturligtvis dom goa husdjuren,
Kram vännen!

Fenixmonas sa...

Morning! Du är så himla duktig med ditt pysslande! Här hinns det aldrig med något sådant! Någon höst o vinter vill jag inte ha skulle helst vilja gå i ide nu! Kramiz

Lillemor sa...

Gör ett nytt försök att nå dig och hoppas att detta funkar. Håller med dig om att det är tur att vi har våra barn och barnbarn. Vad fint du gör till dina barnbarn.
Hoppad oxå att det går bra med bilen
Ha det gott min vän
Kram på dig

Anonym sa...

Hej! Det är klart att det är roligt att jaga runt bland löven och leka tafatt. Ha en fin dag !

Ruth sa...

Så duktig du är att pyssla, klippa och klistra. Jag mår piss i dag och blir kort här inne även i kväll.
Må så gott vännen.
Kramen

Ingrid sa...

Här blir det inte så mycket pyssel sen jag började jobba mer.. Är för trött när jag kommer hem. Gjorde ju en del smycken innan, får se om intresset återkommer. hinner/orkar inte läsa heller. Hoppas det bara är en övergående hösttrötthet

ansepanse sa...

Sv: nej i rabatterna vill man inte ha maskrosor men visst är det en jättevacker blomma egentligen, det är väl bladverket som är hemskt och rötterna
kramar

Gilla sa...

Jag är den som handlar snabbt, men Gubben min, kan gå långa turer runt affären och kika. Han handlar mycket mera mat, än vad vi har bestämt från början. Därför har vi massvis med mat hemma idag.

Hittills har det blivit åtminstone tre middagar. Sen finns det mer i kylen, som väntar på tillagning. Mer om detta i min blogg.

Hoppas att din bil går igenom besiktningen i morgon.

Kram/Gilla

Fenixmonas sa...

Godmorgon på torpet denna torsdag! Kramiz

Sladdertackan sa...

Det är riktigt fint väder i dag också, men blåser svinkallt. Huvudsaken är att det inte regnar, för det är jag så trött på. Ha en trevlig dag med scrap book-ing, något som jag inte försökt mig på.

Mita sa...

Gokväll vännen, hoppas det gick bra med bilen så du slapp gå hem eller lifta..*ler*..
Fint väder har vi om än lite kalla vindar,
Kramen på dig!

Ruth sa...

Kikar in för att önska dig en fin helg vännen. Det är så roligt att jag åter kan kommentera här inne. Du är en riktig vän som vill att alla skall kunna skriva här, tackelitack för det !
Kramen

Unknown sa...

Fint Du har det härinne.
Å, hoppas att allt är bra därhemma med er alla i torpet också.

Kramen från Eva

Äppelblom sa...

Vill bara önska dig en fin söndag!
Kram