torsdag 20 oktober 2011

God eftermiddag......

Hej o ho vad dagarna går, ja nu är snart denna dag ett minne blott. Vad skall jag minnas då kanske att det har varit soligt men burr så kallt. Skulle nog egentligen gå ut o kratta löv, började i går och det syntes att krattan varit framme men fy för den lede de e massor kvar. Jag får säga ett stort tack till dig Daniel för kommentaren det värmer i mammas hjärta.



Igår eftermiddag när vi var på en promenad försökte jag att ta ett kort på solnedgången men de blev då rakt inte bra. Idag skall jag göra ett nytt försök med kameran istället för mobilen, ja om jag kommer ihåg innan hon har försvunnit.


Ja så mycket mer har väl inte skett här på Dalboslätten mer än de vanliga och att försöka få dagen att gå gärna då med nåt roligt. Intalar mig själv att allt är bra o jag mår bra. Frågar någon, hur mår du,  blir svaret, jo allt är bra men vete sjutton om det är så. Lever som i en stor bubbla men i den bubblan har det i alla fall blivit två nya julkort, alltid något sa han som fick se Åmål.






Nu skall vi strax ta vår kvällspromenad men skall bara vänta på Gert för han har köpt mer papper till mig, ja de e snällt så jag kan hålla på o greja mer med mina kort. 

Önskar er en go kväll o tack för att ni finns/kramizar


21 kommentarer:

Rantamor sa...

Men jösses vilka snygga julkort du gör...
otroligt så duktig du är.
Fortsätt med dina julkort du...blir riktigt sugen jag med.

Känner igen mig med det där att säga att jag mår bra...
ävenom värken river sönder mina nätter...
men det vill man ju inte tråka ut andra med...

Hoppas du fick tag i solnedgången....

Rantamor kramen...

marita sa...

Oj,vilka fina julkort.Önskar dej en fortsatt fin kväll.kramen

ansepanse sa...

helt ljuvliga julkort, så otroligt vackra, det där är du verkligen duktig på :)
men hur är det med dig vännen? mår du inte riktigt bra?
styrkekramar till dig från
ansepanse

Maria sa...

Vilka ljuvliga kort du gör. Gör du dom digitalt eller på gammalt hederligt sett. Nu önskar jag dig en fin helg. Kram Maria

Oljekritan sa...

Fina kort du gör..ja så är det , man måste hitta på nåt skoj att göra, skapa..Man mår så mkt bättre då---trots att man inte alltid orkar..men om man tar sig i kragen, då orkar man..tror jag..Ha det gött i höstrusket..Kram Karina

Mita sa...

Jag håller såklart med att du gör så otroligt fina saker. Att sitta med nånting för händer som man tycker om att göra är ett bra sätt att skingra tankarna.
Sköt om dig vännen,
Kramiz!

Evashusotorp sa...

Åh, så fina julkort du gjort, det är tur man har nåt för händerna så man glömmer bort hur man mår för en stund i alla fall.
KRAM och SOV GOTT!
Eva

Gilla sa...

Du vet kanske att jag älskar solnedgångar, så det ska bli roligt att få se resultatet.

Åh, så fina julkort du gör. Jag har inte provat med scrapbooking, men det verkar vara roligt.

Svar: Jo, idag var jag utvilad igen. Skönt!

Det var ju tur också för alla de söta små valparna att de fick nya hem.

Kram/Gilla

Cina sa...

Oj så fina julkort du gjort. Tänk vad mankan göra mycket fint själv med lite fantasi och diverse saker,
Önskar dig en fin fredag.
Kramen min vän.

Lillemor sa...

Oj så fina julkort du gjort, gillar dom skarpt.Visst börjar det att bli riktigt kallt men man får väl klä sig efter vädret
Ha en bra helg och var rädd om dig
Kram på dig

Ruth sa...

Säger som dom övriga, du är otroligt duktig på att göra dessa julkort, måste ta lång tid, men vilken hobby du hr börjat med.
Hoppas du lyckas fånga solnedgången i kameralinsen. Önskar dig en fin dag. Vi skall snart ge oss i väg till Göteborg och ögonkliniken.
Kram min vän.

Unknown sa...

Du skapar så fina kort, och som Du säger det är bra att ha lite att göra, och skingra tankar som kanske är av lite tyngre sort...

En lustig fråga det där egentligen...hur mår Du?...en fråga som ställs, och det liksom förväntade svaret är ju precis det Du verkar ge.

En verklig vän, lyssnar alltid in helheten, ändå...och räds definitivt inte verkligheten...

KRAMEN ♥
från Eva

Fenixmonas sa...

Å´så fina kort, helt underbara! Här är det kallt men solen skiner fint idag! Ha en fin helg! Kramiz

Anonym sa...

Hej! Här skikner solen och det är ett fint höstväder. Ha en fin helg !

Äppelblom sa...

Så fina julkort du har gjort. Jag tycker om att pyssla med barnbarnen, men då blir det ju lite enklare saker vi gör.
Ha det gott i helgen och vi syns på bloggen en annan dag!

Ingrid sa...

Känner igen det där lite; så länge man inte säger det högt -finns det inte.. Kram och hoppas din helg blir bra.

ansepanse sa...

Sv: förstår att det kan bli så när all rädsla, oro och stress inför allt som du har gått igenom släpper ♥
jag sänder dig de varmaste styrkekramarna och önskar dig en fin helg ♥

Anonym sa...

Du är så välhänt min vän och gör så jättefian saker. Hoppas du har det någorlunda men jag förstår hur du tänker lite. Folk frågar hur man mår och man målar ju inte upp det precis utan man säjer oftast att jo då det är allt bra. Men du har gått igenom mycket nu vet du så att du fortfarande är kvar i bubban är nog inte så konstigt.
Nu hoppas jag du ska ha en go helg vad du nu hittar på.
Kramar OM gör Tina

Mita sa...

Visst är det skönt att ha en reserv att ta till när det gäller maten och man är trött.
Hoppas du haft en bra dag och kunnat njuta av solen..
Kram vännen!

Doris sa...

Så duktig du är på att göra julkort, såå fina !
Önskar dig en skön helg, kram.

Mita sa...

Idag har det varit en betydligt lugnare dag än i går..*ler*..skönt att låta kroppen få vila,
Hoppas du haft en bra dag,
Kram vännen!