torsdag 27 oktober 2011

Mysigt

Nu har det blivit mörkt och jag får säga att jag tycker det är rätt mysigt när mörkret sänker sig. Man tänder små lampor och har levande ljus om man nu vill det, mys pys.
Igår var jag till stan hälsade på mamma, hon hade redan besök men det var trevligt att träffa båda. Hade innan varit på Pyssel Akuten för jag ville ha mer papper, frågade vad card stock var, jo det var papp på vanlig svenska. Ja nu har jag köpt utav detta lite olika färger så kan jag fortsätta och träna på korttillverkningen. 
Jo men jag var till Erikshjälpen också vill ha ett tjockare draperi som jag skall hänga framför ytterdörren för att hålla lite kyla ute. Dom hade inget men jag gick där o kika lite, det är roligt att gå på loppis.
Idag har krattan o jag tagit en sväng om, man skulle haft en uppsamlare till gräsklipparen men de har jag inte tyvärr men nu ligger dom inte här mer.




Var ute på en härlig promenad förut och passade på att ta med lite mossa hem, ja vi får se vad det blir av den. Lite bilder på härliga höstfärger och ett litet torp som ligger ganska nära mig.




Nu tror jag att jag skall sätta på en kopp kaffe, ta ett äpple och titta på tv en stund. Ha en fortsatt mysig kväll och en bra fredag/kramizar

12 kommentarer:

Evashusotorp sa...

Härliga bilder på höstens vackra färger.
Och även jag tycker det är mysigt med mörkret och att tända ljus, man känner inte lika många krav på allt möjligt när mörkret kommit.
KRAM

Mita sa...

Visst är det mysigt att få tända smålampor och levande ljus. Krypa upp i soffan och titta på tv eller läsa en bra bok..
Härliga höstfärger du fångat på bild.
Ha de gott,
Kramiz!

Äppelblom sa...

Hösten är tacksam att fotografera med alla fina färger. Så gulligt torp det var på den ena bilden. Riktigt idylliskt.
Jag och Pellekatten myser i soffan, men jag vågar inte dricka kaffe så här sent, för då får jag svårt att somna.
Trevlig helg önskar jag dig också!

Gilla sa...

Du har verkligen lyckats med härliga färger i bloggen. Det är bäst när solen skiner eller att det åtminstone inte regnar, för då blir det så grått.

Som jag nog sa, så verkar det spännande att scrappa, eller hur man sägern.

Sv: Jag tackar och bockar och niger. Jag kan inte vara utan skrivare fast jag inte skriver ut några kort. Kanske skulle försöka ändå.

Hoppas att den resterande veckan blir fin hos dej.

Kram/Gilla

Ruth sa...

Jag väntar tills alla bladen har fallit till marken sedan gör gräsklipparen pulver av alla bladen, det ger näring till gräsmattan. Det är nog 15 år sedan jag höll i en kratta.
Glöm inte att visa upp för oss allt det fina du skapar av papper och pynt.
Fin fina höstfoton från din promenad, hösten är så vacker med sina färger.
Ha en toppenfin morgondag och helg.
Kramen.

Lillemor sa...

Visst är det mysigt när man kan tända värmeljus och sitta och mysa.
Vackra höstbilder du plåtar, gillar verkligen hösten med alla fina färger
Ha en bra helg och var rädd om dig
Kram på dig

Dehäreja sa...

Än är det för mycket löv som fortfarande faller av, så räfsan får stå ett tag till. Tack för vackra höstbilder också!

Ta hand om dig och ha en ba fredag!

ansepanse sa...

vilka härliga bilder, här har vi en stor trädgård och det blir SÅ mycket löv, men J kör med en lövblåst och det är ju lite behändigare
en fin fredag och helg till dig också
bamsekramar

Gilla sa...

Det såg helt enkelt för jäkligt ut, för det blev inte ordentligt städat förra veckan. Men nu ser det hyfsligt ut.

Jag har ju tillochmed turen att kunna få flera skott från en Orkidé att växa och blomma. Så jag är en riktig Mallgroda,

Kram7Gilla

Fenixmonas sa...

Fina färger, så underbara vackra kort...men mörkret bävar jag för. Kramiz

Ingrid sa...

Här har vi MASSOR av löv, brukar vänta tills det mesta fallit innan vi börjar. Vi och vi där skulle inte mannen hållt med.. Det är allt han som fixar. Det klarar inte mina armar. Jobbigt det där skickas mellan olika, är väldigtglad jag hade min långa sjukskrivning till största delen INNAN de började med sina konstiga betämmelser.

Unknown sa...

Och här var det höstmysigt, så härliga bilder. Å, vilket sött litet torp Du har i din närhet!

Hoppas Din dag är bra ♥

Kramen från Eva