måndag 22 november 2010

Vinterfint

Nu har det blivit riktigt juligt ute, vitt o fint så länge man sitter inne. Körde fast i morse när jag skulle till jobbet. Gick upp 06.00 för att kunna åka lite tidigare, inte mycke nytta av det för jag körde fast. När jag till slut kom loss o upp på landsvägen var hastigheten låg, mellan 30-50 km, tror Vägverket har glömt oss på fjällkanten. Försenad kom jag till jobbet helt slut, skakig inombords, ja så är det när man väljer att bo på landet. Tog en sväng om mamma på hemvägen, hon bjöd på middag. Det är trevligt både för henne o mig att få sällskap när man äter.
Har tvättat köksfönstret idag o bytt gardiner, gott att ha det gjort inför advent. Mina små tomtar som brukar sitta på hyllan ovanför fönstret har också fått vakna till liv.

Ja det var nog allt för idag, hoppas ni får en bra tisdag o slipper det värsta ovädret som skall komma.

Lite väderbilder från torpet.

Här har tokfia lagt sig i den kalla snön.


Önskar er en God natts sömn/kramizar

15 kommentarer:

gunsan sa...

Vad du syr o gör fint, vad duktig du är, ägget är ju jätteskoj;)
Vilken fin tomtesamling som sitter ovanför ditt fönster, jätterfina;)

Ja det gäller verkligen att ta det lite easy på vägarna, verkar som om det värsta snöovädret kanske håller sig lite mer söderöver;)
Ha en bra tisdag o kör försiktigt;)
kramizzzzz

gunsan sa...

Halloj igen, vet du jag måste bara fråga var du har hittat den fina almanackan du har på bloggen;))

kramizzzzz

Daniel sa...

Så fint du har det! kreativ du e!!!

Ruth sa...

Men gu'så gullig tomtefamilj, har du själv gjort dessa ? Inte kul att köra fast på dårligt plogade farleder, men mera skall det komma, så håll i hatten :-)
Go'natt vännen !

Margit sa...

va duktig du varit, som putstat fönster o bytt gardin!!
Så SÖTA de små tomtarna är som du har på fönstret!!
Jobbigt att köra fsat i snön..och innan man kommer loss...Ibland så behöver man hjälp--att putta eller dra...
Kram till dej vännen!!!

Fenixmonas sa...

Jag flexade ut vid halv fem igår så jag hann med köksfönstret och sovrummet...ska försöka att flexa lite idag också för i morgon lär det inte gå att tvätta fönster på utsidan! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Jag fyller inte förens onsdag nästa vecka. Kram

Lillemor sa...

Vilken gullig tomtefamilj, och vackra bilder du bjuder oss på.Kör försiktigt när du ska till jobbet
Kram på dig

Mita sa...

Usch inte kul att köra fast.Ett elände med snön och plogningen ibland.
Gud så söta små tomtar,gissar jag rätt att du gjort dom själv,*ler*
Försöker också få fönstren klara till advent och innan den bistra kylan kommer,
Min vovve skulle inte frivilligt lägga sig i snön så där,hi,hi....
Kram vännen!

Anonym sa...

Så underbart söta tomtar

kram

ansepanse sa...

vilken tur att det inte hände något värre
en sån söt tomtefamilj du har och tokfian i snön är ju hur go som helst
kramar

Cina sa...

Oj vilken söt tomte familj du har virkat.
Är väl egenhändigt gjord kan jag tro!
Gullig var den.
Är det en leonberger som ligger i snön???
Önskar dig en GOD NATT!

Kramen

Doris sa...

Stackare att köra fast på vägen till jobb, dagen blir ju såå jobbig efter sådant ...
DIna små tomtar är jättegulliga, jag väntar med allt sådant tills efter första advent ;-)
Sköt om dig !
Kram

milo sa...

Tjingelingen på dej :)
är inom och kikar runt här, så mycket fiiiint.
önskar dej en fin vecka med kramis från mej!

Roziez sa...

Hallå i stugan! Även om det är lite bökigt att bo på landet så är det ju väldans mysigt också med massa VIT snö, och inte som i stan. Skulle aldrig kunna tänka mig att bo nån annanstans än här på "vishan".Ansluter mig till alla andra; supergullig tomtefamilj du har där på hyllan.
Ta det lugnt på vägen....kramen