söndag 7 november 2010

Födelsedag......

Idag har det varit födelsedag på fjällkanten. Daniel, den lille sonen fyller 26 år och det firade vi här hos mig. Mamma hämtade jag igår så jag bjöd hit dom istället det blev lite lättare så, även syster o Gert var här. Vi hade en trevlig eftermiddag med go mat, kyckling o potatisgratäng och tårta m kaffe. Tänk att tiden går så fort, 26 år sedan han kom till världen. Nu är han gift och skall snart bli förälder, det är ca 4 v. kvar.

Daniel
Elin min svärdotter o blivande mamma

När alla hade åkt så slappade mamma o jag en stund, läste i en jultidning. Man får lite inspiration när man kollar på allt fint och juligt. Ja jag får nog göra lite julpyssel snart, börja att tänka på julklappar kanske vore en bra ide också så man slipper vara ute i sista minuten. Vi tittade sedan på "Så mycket bättre" i 4:an, det är ett bra och underhållande program.
Jag har en skendräktig hund här hemma just nu. Hon stökar hela dagen, bäddar lite överallt och försöker krypa under bord o soffa, och är väldigt pratsam, gnyr ofta o mycket men just nu 
sover hon, tack o lov.


När vi var på Nisses blommor köpte jag ett ljus m. batteri, det släcker sig efter 12 tim och tänder sig igen när det blir
skymning.  Det blev riktigt fint.......

Jag avslutar dagens lilla pratstund med ljuset tänt
och med förhoppningar att ni får en bra dag/kramar...

Inga kommentarer: