fredag 13 maj 2011

Go kväll....

Jag får väl önska er en god natt för som många andra har det inte gått att blogga idag. Nu är det sen kväll och jag skall snart gå o natta mig. Har inte gjort så många knop idag men det har blåsten gjort. Det är konstigt hur fort man vänjer sig med det goa vädret som har varit ett tag. Den jädrans blåsten e så jätte jobbig men så är det när man bor på Dalboslätten, inget att göra åt. Har rensat lite ogräs o klippt lite gräs, ja promenad har det väl också blivit men även den liten. 


Bilderna går att klicka på och få upp i ett större format om ni vill.
Här kommer Kajsa med stormsteg för nu vill hon bara hem o få mat.


När jag kollade i mina foton hittade jag detta kort på en gammal ute möbel. Den hittade jag vid ett förfallet torp uppe på fjället, det har nog inte suttit någon där på en lång tid och tittat ut över sjön. Står kvar lite ensam och övergiven.



Tittat på, Så skall det låt, var riktigt trevligt. Såg också på en deckare, vet inte hur jag blivit för när det blir spännande vågar jag inte titta, då gör jag som barnen, en kudde framför ögonen. 


Har fått lånat en laddare till min kamera så nu ikväll skulle jag försöka ta kort på solnedgången men som vanligt så missade jag den men några kort blev det i alla fall. Ville få fram det skira gröna som är ute i naturen nu men vet inte om det blev så lyckat.





Tror det får vara nog för idag, skall ta en sväng runt hos er men det får vänta tills imorgon. 

Önskar ni får en super lördag gör vi från torpet/kramizar
Natti, natti


7 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Igår var vi inte med i leken men nu är vi alla tillbaka igen! Så fina bilder du tagit! Jag gjorde ett litet bildspel igår om mitt sökande efter mina rötter, då tänkte jag på dig och ditt sökande...Kramiz

Lillemor sa...

Så många fina foton du tagit, Mysig bild på katten där hon ligger i solen och har det gott
En skön helg till dig
Kram

Unknown sa...

Jo, det var samma hos mej förstås, inget bloggande fungerade på dagen igår...

Så härliga bilder Du bjuder på ~~~
Och Kajsa ser verkligen ut att ha bråttom hem *fnissar gott*

Hos mej regnar det så smått idag.
Fint på sitt sätt och vis det med, tycker jag.

Tackar för hälsningen från torpet, och hoppas att ni alla får en härlig lördag också :-)

Kramen, från Eva

Helen sa...

Hej !
Dina bilder blev jätte fina =)
Man ser verkligen den härliga gröna grönskan på träden.
Solen försöker titta fram här i 08-land.
Går väl sådär, men har stort hopp att den lyckas ;)))
Ha en fin lördag !
Kram Helen

marita sa...

Tack för dina rader.Ja,det var allt tråkigt igår,när man inte kom in på hela dagen.Jättehärliga bilder.Önskar dej en go´lördag med.kramen

Ruth sa...

Så många fina foton du har satt in. Mörka moln där uppe även i dag, får se vad det leder till. hoppas du får en toppenfin dag med sol och värme.
Kram

ansepanse sa...

det där ensamma gamla bordet och stolen är så fint, en bild av tidens tand
fina bilder
en fin lördag till dig också vännen
bamsekramar