tisdag 1 november 2011

Musjakt...

God förmiddag, ja det är en ganska god dag trots att inte solen skiner. Har varit ute på en härlig morgonpromenad och intar nu tolv kaffe efter både duschning av en skiten hund och avtorkning av lerigt golv.



Igår kväll kom min gullige katt in med en mus, igen men denna gången var de en liten levande mus. 
Han sprang till köket och fy för den lede där släppte han den.  Fy vad jag hatar dessa små djur som springer runt på golvet, jakten höll på länge. Tog fram dammsugaren för att nu tänkte jag suga in den men då blev katten rädd och musen skall vi inte tala om, han for runt fötterna på mig, visste ni att dom kan hoppa, jävlar så högt. Katten och jag jagade en vettskrämd mus men den som var mest aktiv var jag, panikslagen skrikande mormia, tur jag inte bor i lägenhet, ja ni efter 45 min var han fångad av min gripklo, tack gode gud att jag hade den. 
Genomsvett och helt slut var jag, 
Kajsa helt förvirrad efter mattes skrikande och en katt som bara låg i badrummet för att fånga en mus men tjiii fick han för musen hade fått sig en flygtur ut i syrenbusken. 
Nu har jag dig.

Stackars lilla Kajsa, hon bara låg på soffan, undrande.

Nu du jäklar nu ska ja ta dig


Ja ni sicken kväll, satt och gjorde kort när detta hände men jag fick lägga ner arbetet för det var läge att gå till sängs.

Jag tror jag skall göra klart det nu, 
så jag önskar er en bra dag/kramizar


17 kommentarer:

Gilla sa...

Hoppsan! Det är inte kul att katten kommer in med en mus. Det har jag också varit med om i min ungdom.

Svar: Jag har ingen Mamma att gå till och får hjälp med komihåget. Hon skulle vara 98 nu om hon hade fått leva. Men hon levde bara i 78 år. Jag har verkligen saknade den möjligheten redan innan hon blev senil också, för jag bodde ju i Helsingborg och hon i Stockholm.

Kram/Gilla

Unknown sa...

Hua, för att få in små vilda möss!
Å samtidigt kan jag ju inte låta bli att fnissa åt aktiviteten eran därhemma i torpet, som endast Kajsa tog med godan ro ;*)

Kramen från Eva

Maria sa...

Hi hi...vilken kväll. Och vad fint du gjort på bloggen. Du har gjort detta själv eller hur. Hur gör du då? Något speciellt program eller. Fick ju tips av dig om ett program för hedern...men där hamna de jag på något konstigt. Så du kan väl skicka mig adressen i ställt. Är det där du gör bakgrunden också.??? Kram Maria

Evashusotorp sa...

Ha ha , du verkar ha haft en kväll med full ös , riktigt roligt , hade velat sett er ALLA.
Hoppas denna kväll blir lugnare.
KRAM
Eva

Mufflo sa...

Tuff jycke du har........

Maria sa...

Ja det stämmer...photoshop elements. Var det. Och då blev det något konstigt jag hittade. Jag kollar igen/ Tack ♥

marita sa...

Sicken kväll du haft.Härliga kort på din katt och hund.Jag är nog lite konstig,men jag tycker musar är söta.Vi har haft mycket här,speciellt när vi hade höns och kaniner,dom hade ju rena smörgåsbordet då.Tack,för att du tyckte om mina scrapbilder,men du,du behöver inte vara avundsjuk,som du skrev,du gör jättemycket fint.
Önskar en fortsatt mysig Tisdag.kramen

ansepanse sa...

uj vilken jakt och i hela 45 minuter
jag hade nog gjort likadant som du och jag har ju två vovvar som nog skulle varit med på den jakten
kramar

Fenixmonas sa...

Hihihi...skulle allt bra gärna velat se denna musjakt! Tur di fick fatt i den! Kramiz

Ninja sa...

Hittade hit mitt i musjakten,,,

Ruth sa...

Möss och katter, hmmm, inte trevligt att få in i huset, men katten tyckte nog det var roligt med en riktig leksak inne också, tycker synd om lilla musen, den har inte självmat önskat detta otrevliga den utsattes för med livet som insats (jag är för blödig, ja jag vet). Konstigt att inte Kajsa också hakade på denna leken, men klok som hon är så tyckte hon att "ja, dom får hållas, jag nöjer mig med att titta på och mysa"....
En stor kram.

Mita sa...

Oj,jag hade gjort samma sak, virrat runt och tjoat,hihi...tänk att katter ska dra hem fångsten. Vill dom äta upp maten i hemmets "lugna" vrå?
Kajsa är cool hon,tänkte väl att låt dom hålla på..
Kramen på dig!

Lillemor sa...

Skulle vilja ha sätt ni ni jagade musen, tycker inte om dessa små kryp men kan tänka mig att katten gillar dom
Så fina foton du plåtat
Ha en bra dag
Kram på dig

Dehäreja sa...

Det här vansinnigt roliga inlägget(du har beskrivit det så målande att man nästan kan kalla det filmen) har jag inte upptäckt förrän idag!
Jag kan väl säga, att jag är himla glad för att det inte hände mig..

Tack. Ett gott skratt förlänger livet sägs det

Rantamor sa...

Hahahahaha...
hade velat se den jakten...
hade nog blitt en bra film att skratta åt...
den lilla musen jagad av en katt och Mormia...
*skratt*
men du jag hade nog jagat jag också för jag hatar också möss...
äckliga...

Tusen tack för din omtanke...
det var inatt jag skrev om min värk...
nu känns det bättre när man fått röra på sig...

Tjingelingen...

Gilla sa...

Jag har alltid velat skriva, men det har aldrig blivit av. Det var ju kul att du tycker att jag skriver intressant och roligt. Men att sätta igång ett större verk, verkar inte troligt. Men, men, man vet ju aldrig.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

Sv: våran bil är beigegrå eller vad man ska kalla färgen
kramar