måndag 29 december 2014

Gnistrande snö


Nu har jag väl fått som jag ville, snö och minusgrader.
Jag tycker det är så fint men hunden får ont i tassarna.
Smörjer trampdynor på en motsträvig hund 
efter behandling så går promenaderna bättre.

Jag som vanligt njuter av skogen men nu i vinterskrud.


Har haft en trevlig jul med nära å kära.
Vi åkte på julafton ner till lilla mor och var med henne en stund.
De hade ordnat med lite julfirande för dom boende, 
det såg ut som de flesta hade haft trevligt.

Om 7 dagar fyller hon 95 år, lilla goa mamma.

Firade hos yngste sonen på juldagen, tomten kom till Leos stora glädje.
Många paket fick den lille att öppna.


Sonen följde tomten ut när han skulle åka,
förklarade för Leo när han kom in att motorn på en av renarna var sönder.
-Jag fick hjälpa tomten att fixa till den sa han till Leo.
Lilleman satt en stund och tittade på sin far, sa sedan
-Men renar har inga motorer. 

Annandagen fick vi besök här hemma av äldste sonen med familj.
Det var så roligt att dom kom och hälsade på.
Lite barnbarns gos är ju inte helt fel.

Tack till mina älskade barn med familjer.

Det blev mest klappar till dom små,
jag hade skrivit ut på servetter bilder på barnbarnen,
sedan smälte jag fast dem på ljus, det fick bli mina julklappar till de stora.

Nu är det inte många dagar kvar på detta år,
ett nytt står för dörren, 2015.
Jag hoppas att det blir ett bra år för oss alla.

Tror jag skall sluta mina ögon snart, göra som katterna, sova.


 Önskar Er Ett Gott slut på 2014 och 
Ett Gott Nytt År 2015.

Många kramar från Maria

17 kommentarer:

Hajan sa...

Lilla vännen här söderut får vi 2015 nu i januari. Jag var tvungen att kolla på min fina
Väggalmanack med Kungafamiljen, köpte den
från Svensk Damtidning. Men kan tala om att jag har haft 2 Juldagar, det är inte klokt, så veckvill man bliver när man bara
är hemma, och alla dagar är lika.
Så trevligt du haft det ,med barn och barnbarn. Jag är uppe ett
tag just nu, hade glömt att lägga
fram mitt Margarin, skall baka
bullar om en stund.
Jag tycker om snön, men inte kylan 16 minus nyss, men det skall
ju bli lite varmare i dag.
kram och tack önskar
jag både dig och din fina lilla mamma.
hälsar Harriet

TantGlad sa...

Härliga bilder du visar. Din mamma fyller 95 år...woow. Så fin hon är.
Ja snart blir det ett nytt år som vi hoppas blir bra.
Gott Nytt År.
Kramen.

Gittans Pysselsida sa...

Ja, nog för att tiden springer fort men vi tar 2015 först! det är lätt att bli veckovill i år...när det är helg mitt iveckan och sen vanlig helg på det!!
Önskar dig ett Gott Nytt År 2015
Kram

Mita sa...

95 år, en aktningsvärd ålder. Bara hon får må bra, det är viktigt,och skönt att hon trivs på boendet.
En fin jul har du haft, det är ju det bästa att få träffa alla nära och kära.
Så fina ljus du har gjort, sånt uppskattas verkligen kan jag tro.
Nu önskar jag dig ett bra 2015, och hoppas på det bästa av det året,
Kram vännen och Gott Nytt År♥**

Spanaren sa...

Hur gör du för att skriva ut på servetter? Fäster du med lim sen eller ... Vilken kul grej!
Så fin och go mamma du verkar ha *lyllo dig*
Rik på släkt verkar du också vara och jag hör att du njuter fullt ut *tumme upp*
Fina gosiga katter också och andra fina bilder.
Gott slut till dig vännen/ kram

Britt-Inger sa...

Så fina ljus du gjort ! Jag har också allt hemma för att kunna fixa till ljusen men tror du det blivit gjort ? Nä, inte än….
Snart är nya året här o jag, liksom du, hoppas att vi alla får ett bra o fint år !
Kram på re´

Unknown sa...

Jaa, visst är det vackert med vinterskruden, och samtidigt den där kängsuleknarrande känslan av att man vandrar mot ljusare tider igen :)

Ett Gott Nytt År, önskar jag Dig och de dina.
Kramen Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så fin din mamma är! Så gammal ser man absolut inte!! Härlig jul du också ser jag:) Det är mysigt med barn o barnbarn!Två av mina är här nu,vi shoppat i Lidköping idag o bion var såå bra igår.Kolla den du! Kram Gunilla

Tina sa...

Hej Maria :)
Härligt att se du haft en GOD jul med nära och kära. Så har ävenvi haft här.
Nu vill jag önska dej ETT GOTT NYTT ÅR
KRAMAR OM <3

Stolpås Gård sa...

Hej Maria!
Så länge sedan jag kikade in då jag haft ett långt blogg uppehåll... Men nu är jag laddad igen! Tro om du kommer ihåg mig från "gardenhouse" bloggen? Nu tänkte jag däremot bara blogga från gårdsbloggen.
Så fin och rar mamma du har! Julen verkar ha varit så mysig och fin för dig och dina kära.
Hoppas hundtassarna klarar sig bra nu.
Önskar ett gott slut och ett gott nytt år!
Kram Sussi på Stolpås

Gilla sa...

Så roligt att få höra av dej igen och få veta hur du har det.

Ja, nu har vintern kommit även till oss, men så mycket snö, som du visar på dina bilder finns det inte här.

Så söt din lilla Mamma ser ut på bilden. Gratulera henne ordentligt på födelsedagen. Om min Mamma hade levat hade hon varit 101 år i mars. Jag saknar henne mycket.

Leo verkar vara en klipsk kille. När jag var barn så skulle Pappa alltid gå ut ett tag för att köpa tidningen. Han var borta rätt länge, för han "tomtade" hos vännerna också. Men jag misstänkte att han höll hus på vinden, när han var borta.

Sv: Jag fick ju verkligen en fin julklapp i och med att jag slapp medicinen, som gjorde att jag fick sån huvudvärk.

Du får också ha ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År.

Kram/Gilla

Anki sa...

Visst är det fint med lite snö som lyser upp, men det var onödigt kallt några dagar... men nu verkar det bli åt andra hållet med plusgrader istället.
Ser att du haft en fin julhelg... härligt! Hon ser pigg ut för sin ålder din mamma... tänk vilken glädje att du fortfarande har henne kvar...
Ha nu ett gott slut på detta året och ett riktigt Gott Nytt År!
Kram

badtant.bloggo.nu sa...

Vilken mysig Jul du har haft med de dina. Nu önskar jag dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR och ser fram emot att få följa dig nästa år oxå. En stor nyårskram till dig.

Ruth sa...

Naturen är fin nu, med vitt både på marken och i träden. Vi var 9 här i Värmlandsstugan under julhelgen, trångt men hjärtligt och roligt. Nu är det tyst och stilla, så konstigt det blev, väldigt rogivande att kunna få slappna av igen efter allt stress. Ser att du också har haft en fin jul. Otroligt att mamma hänger med även denna julen, så roligt.
Så fina ljus du har gjort, kul med Decoupage, har övat lite jag också, nu är det garn och sticka som gäller. Tack för din vänskap under 2014, hoppas det fortgår på det nya året också
Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR !
Kramelikram 💗

Fenixmonas sa...

Så fina bilder och mamma har uppnått en aktningsvärd ålder!
Snart säger vi adjö till 2014 och välkommen till 2015! Önskar dig ett riktigt gott nytt år! Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Gott slut och Gott nytt år kära du
vi ses nästa år :)
Kramiz

Browneyedgirl sa...

God morgon :)Önskar dig en härlig fortsättning. Kram