lördag 20 juli 2013

Härliga sommar




Nu var det allt ett bra tag sedan jag skrev här
men tiden rullar på så fort, ibland vet jag inte ens vilken dag
det är  men blir säkert bra med det också.
Jag får stanna på museet september ut vilket jag är glad för,
jobbar ganska mycket nu när högsäsongen kommit igång
 många besökare har det blivit på dagarna,
 roligt att träffa så många olika människor, riktigt kul.

Jag fick fint besök på jobbet en dag av denne lille "kaptenen"

Vilket härligt väder vi fått lite för varmt på dagen för promenader
men dom tar vi på kvällen istället det duger de också.

Jag tycker dessa ormbunkar är så jätte fina härligt gröna,
kanske man skulle kunna gräva upp en planta å plantera hemma.

Vi har en fin Örtagård och museum ganska nära mig det fick bli en 
kvällspromenad dit en dag, gick där och njöt av alla plantor som finns.
Vill ni kika på deras hemsida så klicka här.


Kattungarna växer och frodas, försökte filma dom en dag,
gick inget vidare för snabba som vesslor är dom
flyger och far både högt å lågt men roliga att se på.
Visste är dom söta de små liven.



Har varit ledig några dagar men har då blivit underhållen av Leo.
Han åkte hem igår men kommer idag igen,
det är så roligt att ha honom här,
han vill så gärna gå till lekparken å roa sig så då fick de bli så.

Nu ska jag ta och lägga mig, få lite välbehövlig vila.
Önskar er alla som kikar in här hos mig en Trevlig helg.

Avslutar med denna bild, kanske inte riktigt snälla ord men rolig ändå.


Ha de gott/kramizar från Maria

12 kommentarer:

Hajan sa...

Det var roligt att höra något ifrån
Dig. Snälla Du jag tog en kopia på
varför en båt kallas hon. hoppas Du inte misstycker. Tittade på Er
Örtagård det var en vacker bild.
Det är ju synd att Du inte får vara
kvar längre, men det kanske är mindre gäster på hösten.

Tack för Din fina blogg, roligt att hälsa på
kram från Hajan

Mita sa...

Härligt att höra från dig vännen,och vad roligt att du får stanna ett tag till på museet.Vilket underbart ställe örtagården verkar vara.Ren avkoppling att strosa runt där...
Så roligt med "lillemans" besök,och lekparker roar alltid barnen det har jag nog märkt..*L*..
Så gosiga kattungarna ser ut,full fart ja det hör till,hehe....
Vilka roliga och lite tänkvärda ord om båtar,väldigt passande**
Sköt om dig vännen
Kramar♥♥

Evas Pyssel sa...

Toppen att du får stanna på muséet . Det måste vara jätteroligt att jobba i den miljön. Dina kattungar är för söta och dina barnbarn också.
Ha det gott önskar Eva

Lillemor sa...

Så kul att du är här igen.
Vad kul att du får stanna på museet ett tag till. Så söta dom små liven är.
Vad skönt att du fått vara ledig i några dagar och även få mysa med söta Leo
Tack för att du visar så fina kort.
Ha det gott och var rädd om dig
Kram vännen

Rantamor sa...

Men har du börjat jobba i sommar ???
Det visste jag inte, men kul om du känner dig så pigg att du tycker att det är kul att jobba....

Och dom där söta underbara barnbarnen dom bara kan slå knut på en...

Dina kattungar är underbabara men vad ska du göra av dom...
hittat några nya familjer som kan ta hand om...

Tjingelingen från Rantamor.

Gilla sa...

Så roligt för dig att du får stanna kvar på muséet. Hoppas att det kan bli lite längre till och med, om du själv vill.

Kul för dig att barnbarnen kan hälsa på och leka med dig.

Den var lite elak, berättelsen om "hon".

Kram/Gilla

Oljekritan sa...

Jamen så blir det nu i sommarens glada dagar, lite långt mellan blogginläggen,skönt att höra att du har det bra..och vilka söta kattungar!! Kram Karina

Fenixmonas sa...

Sommar och datorn får vila lite hos de flesta och så ska det vara! Goväder har absolut företräde! Vi tar helledig i två veckor från i morgon! Kramiz

ansepanse sa...

visst har kattungarna vuxit och är jättesöta
roligt att du får ha anställningen kvar så länge
och så har du haft fine Leo hos dig, förstår att ni två trivs gott tillsammans
Sv: jo, nässelvatten är verkligen bra :) det ser jag på annat också som jag vattnar med den gödningen
ha det fortsatt gott i sommarvärmen
bamsekramar vännen

Evashusotorp sa...

KRAM till dig oxå, skönt att du har det bra i sommarvärmen.
Eva

Anki sa...

Ja, visst springer tiden fort iväg... så söta de är kattungarna! Kul att du får vara kvar lite till och bra att du mår så pass bra att du klarar det :) förstår att du trivs med jobbet - det skulle jag också göra :)
Ha det gott!
Kram

Browneyedgirl sa...

Härligt med spontan besök om sommaren =) Härligt att höra att du trivs med jobbet. Kram och ta hand om dig <3