söndag 5 maj 2013

Gosiga barn


Nu har det hunnit bli måndag och idag blir
torparmor ett år äldre.
I lördags blev jag firad av mina goa barn med familjer å Gert.
Bara detta att få ha alla runt sig är en gåva i sig,
lite pusskalas med Simon

Mira hittade ett bra klätterträd

 Leo mumsar på efterrätten

Simon är en glad liten kille

Jag blev bjuden på middag på hamnrestaurangen i Sunnanå 
dom hade en lördagsbuffé, jag åt fisk den var så god.
.
Efter tog vi en promenad i hamnen och kikade på båtar och
de omskrivna bodarna som folk har som semesterhus.
Bild lånad på nätet.

Sedan blev det kaffe å tårta hemma hos Elin å Daniel.
Ja det blev en helt underbar dag för farmor, 
stort tack å många kramar till er alla.

När vi kom dit fick jag en present som Daniel förklarade
att detta är sånt som normala människor använder
som du tycker är lyx att ha,
jag fick en bal med hushållspapper med förklaring att han
 var så trött på mitt toapapper som jag använder i köket.
Väldigt bra å ha present    hade tidigare fått ett skal till telefonen.
Pengar fick jag också som nog kanske får gå till några blommor.

Dessa utemöbler fick jag också    så där har jag suttit idag
och njutit i det fina vädret virkat, fikat å ätit middag.


Detta är vad mina händer har snott ihop av garn å virknål.
Vet inte riktigt vad det är men kanske en cupcake eller bakelse.


Idag skall jag på återbesök till NÄL efter min cancer operation.
Hoppas allt är bra....har varit lite orolig denna gången.
Sedan blir det en sväng till älskade mamma,
får köpa något smaskigt till kaffet så får vi fira lite hos henne också.

Nu blir det ingen bloggrunda får ta den till kvällen när jag kommer hem.
Fanken vad klockan går får nog natta mig
så jag säger God natt och önskar er alla en fin dag
Kramizar från Maria

  

17 kommentarer:

Solglittret sa...

Stort Grattis tiil dig :-D
Det var inte dåligt vilken fin uppvaktning du fick....underbart.
Jättefina presenter till det. Att också få gosa till det riktigt med söta barnbarnen måste vara extra bonus på ett härligt födelsedagsfirande.. Nu får du fortsätta njuta av vårdagarna i dina nya fina utemöbler :)
Ha de gott
Kram Lollo

Solglittret sa...

Glömde säga....självklart håller jag tummarna hårt när du ska till NÄL idag!
Lycka till! <3
Lollo

Gittans Pysselsida sa...

GRATTIS !!
Så många fina presenter....det var en kul ide´från din son!
Håller tummar för besöket på NÄL..det går säkert bra men förstår oron.
Ha en fin dag sen hos din mamma.
Kram Inga

Lillemor sa...

Ett stort GRATTIS!
Vad roligt att du fått firat din dag med dina nära och kära, många fina presenter du fått, utemöblerna är så fina.
Lycka till på återbesöket håller tummar och tår.
Fina kort på dina fina barnbarn.
Ha det gott vännen.
Kram

Britta sa...

Många grattiskramar från mig till dig och jag håller tummarna för dig idag!
Härligt med barn och barnbarn!!!!!
Kram Britta

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis i efterskott fina du! Håller alla tummar för dej på NÄL idag då! Fina presenter du fick o många!!! Kan inte bli annat till en snäll kvinna ♥ Gunilla

Polargrevinnan sa...

Att få fira födelsedag med barn och barnbarn - det är livskvalitet.
Presenter är alltid roligt att få.
Fin trädgårdsmöbel.
Håller tummarna att besöket är positivt i dag.
Ha det bra.
Kram Viola

Hajan sa...

Älskade lilla vän, det var ju en
trevlig födelsedag. Du måste väl ha fyllt jämna år, med så fina presenter. Det är klart Du skall använda hushållspapper, det är ju inte dyrare det. Man får sina ovanor ibland. Nu önskar jag av hela mitt hjärta att Du får ett bra
besked från läkaren. Så konstigt alla har vi något.

kram från Hajan

Mita sa...

Stort grattis♥ till dig vännen,och vilken underbar dag du fick med nära och kära.Precis som du säger så är bara det en gåva gott nog.
Skrattar åt din sons upptåg med presenten..en bal hushållspappar, kul idé..
Jag hoppas verkligen att återbesöket ger ett bra besked och lindrar din oro.
Stor varm kram till dig vännen♥

irja wikström (Ia,) sa...

Grattis till dagen, så fin du blev uppvaktat av dina nära och kära, Toapapper är ju inte dumt och en hel bal, det räcker ju till nästa år när du fyller år, LER, Håller tummar och tår att allt går bra på vårdcentralen idag.Kram Ia

Evas Pyssel sa...

Vilket födelsedagsfirande du fick. Grattis i efterskott också från mig. Och fina och nyttiga presenter blev det också.
Hoppas att det gick bra på återbesöket. Sån´t är alltid lite pirrigt.
Kram Eva

Evashusotorp sa...

GRATTIS i efterskott, vilken härlig dag du haft med nära och kära. Möblemanget är jättefint, skönt att sitta i solen om dagarna i dessa snygga stolar.
Hoppas det går bra på ditt återbesök.
KRAMAR
Eva

Anki sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen! Så fina presenter... det är du värd :) Jättefina möbler att sitta och må bra i - ser härligt ut! Hoppas det gick bra hos doktorn idag också.
Ha det gott!
kram

Unknown sa...

Grattis i efterskott <3
En sån härlig födelsedag Du hade med Dina nära och kära.
Så bra med hushållspappersbalen...när jag tänker efter så resonerar jag likadant som Du gjort...! ;*)
Jättefina utemöbler också. Har Du som en uteplats där Du bor nu alltså? Vet inte varför jag fått för mej att Du bor en bit upp...känns som att jag inte riktigt hängt med i svängarna efter torpflytten...hmm.

Hoppas att det gått bra, och att Du fått höra det Du vill höra hos Doktorn.

Kramen

Stolpås Gård sa...

Grattis i efterskott! Ett så fint firande du fick :) och fina presenter att njuta av.
Hoppas verkligen att allt är bra med dig vid undersökningen, kan förstå din oro tror jag...
Allt gott till dig,
Kram Sussi på Stolpås

Britt-Inger sa...

Då får jag lov att skicka en jättestor grattiskram till dig !! Inga dåliga presenter du fått, hushållspapperet var en riktig fullträff kan jag tycka :)))))
TAck för att du tittar in till mig lite då o då….
Kramen

Doris sa...

Grattis i efterskott, läste också att allt gick väl hos doktorn, skönt !
Jag har haft bloggpaus ett bra tag så nu får jag läsa på vad som har hänt hos dig.
Sköt om dig, kram.