söndag 10 juni 2012

Nattligt pyssel


Vaknar till en regnig söndag,
va bra då kan de bli en myspys dag inne
med lite pyssel kanske.
Mina vanor eller ovanor är ju som ni säkert märkt
att vara uppe sent på kvällen för de är oftast då
jag får ro att sätta mig med mitt pyssel.

Dagarna skall användas till att göra allting annat
ger mig inte själv tillåtelse att bara sitta.
Måste försöka att omvända hjärnan så det blir helt
ok att sitta med de som jag gillar att göra, ja pyssla.

I går kväll blev de lite nattliga aktiviteter 
efter en fin dag hos mamma.
Hon har en permobil men har inte varit ute på länge,
jag föreslog att vi skulle ta en liten sväng och de gjorde vi.
Det enda är att ska man promenera med henne så blir
det en joggingrunda för fort kör hon,
efter kom Kajsa å jag, såg bara ryggen på henne.
Ropa är ingen idé för dåligt hör hon men till slut sakta
hon ner så vi hann ikapp.

När hon fick se min kaffeburk som jag målat
och gjort decoupage på så bad hon att jag skulle göra det
med hennes också, så igår fick jag lämnat den.

Ja så var de dom nattliga aktiviteterna ,
dessa två små väskor blev gjorda inatt, 
trevliga att ge bort med något litet i eller stor peng.


 Hur man gjorde denna hittade jag på YouTube
gjord av Kristin, länk här
Grunden till denna var en papperspåse och de hade jag ju inte hemma,
så först blev det till att få ihop en,innan de blev en påse,
 ja ni skulle sett hur golvet såg ut,
fullt med papper efter fjärde försöket blev de bra.


I fredags när Kajsa å jag var på vår promenad gick vi
förbi hästen som hade fått ett föl den 30 maj.
Jag trodde det var ett litet sto men icke 
en liten kille var det, han hade blivit så fin.

Nu skall jag ta och gå ut med en höglöpande tik
som kissar var annan meter, kollar runt ut i fall de skull
komma någon uppvaktande herre, ja hon har de inte lätt.



13 kommentarer:

marita sa...

Underbara saker du gör,som vanligt,väldigt söta väskor´och kaffeburken blev jättesöt.<här regnar det ,så detblir inte så mycket ute.Jag fick en ide,som jag bara måste göra,så gubben fick såga ut en figur i form av en uggla,som jag sen målar,men barnbarnen har nästan gjort slut på färgerna,så jag fick trolla lite.Den ska stå vid dammen,om nu fåglarna blir något rädda för den,återstår att se,det är för att dom inte ska sno mina fiskar*L*.Önskar en fortsatt trevlig Söndag.
Ps,den var otroligt söt,fölet.kramiz

Rantamor sa...

Vilka snygga väskor du gjort, du är bara så himlans duktig på att pyssla ihop snygga saker..
och kan ju förstå att din Mor blev glad för den kaffeburken...
skrattade gott åt din berättelse när du var på promenad med mor i permobilen....
hahaha lätt joggande...

Ha en finfin dag.

Mita sa...

Ja haha..vilken motionsrunda du och Kajsa fick.Jag förstår om din mamma vill ha sin kaffeburk likadan,den blev ju jättefin.
Jättefina är väskorna du knåpat ihop också. Du har verkligen gåvan att göra fina saker med dina flinka fingrar..*L*...
Gosicken så söt och fin han är den lille hästaputten,står där så tryggt hos sin mamma..
Kram vännen och ha det fint♥

Cina sa...

Fytusan så duktig du är med allt ditt pyssel och vilken nattuggla du är ;)
Jag sover vid 22 men då är jag uppe vid 06 på morgonen.
Har vart nattuggla jag oxå men näää kroppen skriker att den är trött.
Önskar dig en fin kommande vecka!
Kramen

ansepanse sa...

uj vad fina saker du tillverkar, jag skrattade gott åt din mamma som far iväg med väldans fart :)
jo, regnat har det gjort fast vi tog en promenad i allafall, regnkläder på
kramar vännen

Evas Pyssel sa...

Oj så mycket fint...kaffeburk -jättevacker måste vara roligt att få, väskorna - så jättefina. Bra med Youtube när man ser på riktigt hur man ska göra.Och så den sötaste lilla fölunge.
Härligt inlägg.
Kram Eva

Unknown sa...

Fina grejer som du fixar till! Den uteblivna sommaren är som gjord för att hålla till inomhus och pyssla.
Ha det gott!
/SA

Ruth sa...

Är helt betagen över ditt hantverk och skapande, så otroligt fint du får till när du får pyssla under kvällens sena timmar :-)
Jag är också en nattuggla, har alltid varit det, numera försöker jag lägga mig senast vid 1 på natten. Tänk så roligt vi kunde ha det under dom sena timmarna om vi bodde grannar.

Du undrade om vi inte var i Värmlandsstugan på sommaren, jo Arne brukar vara där ett par månader på sommaren, jag fixar inte all knott och mygg, blir tokig av alla röda, kliande svullnader som uppstår över allt. Här hemma är det sparsamt med dessa plågoandar, har inte sett dom ännu i sommar, men vet at en och annan kryper fram ur sina gömmor vad det lider.
Ha en fin vecka vännen / kramen.

Lillemor sa...

Vilka fina väskor du gjort och kaffeburken till din mamma så fin. Jag är tvärs emot dig jag är ingen nattmänniska men däremot så är jag så morgonpigg.
Så gullig det lilla fölet är
Ha en bra dag
Kram min vän

Anki sa...

Kan se det framför mig... din mor med permobilen i full fart och du och Kajsa småjoggande bakom :)
Du är så otroligt duktig och kreativ! Så fina de blev de små väskorna... och kaffeburken också!
Ha det gott!
Kram

Evashusotorp sa...

HEJ
Så fin kaffeburken till mor blev, nu njuter hon nog av rosorna och de vackra orden var gång hon kokar kaffe.Presentpåsarna är oxå jättefina , å bra att ha hemma om man ska iväg på nåt och vill ha en liten present med.
Ha en fin start på veckan
KRAM
Eva

Mycket annat & lite betong sa...

Ha, ha, vilken mamma! Sällskap vill hon ha och så kör hon nästan ifrån dig och Kajsa! Så fin kaffeburk du gjorde åt henne.
Snyggt nattpyssel!

Ha det så bra så hoppas vi att den riktiga sommaren kommer snart!
Agneta

Tre Tanter sa...

Vilka rara saker du gör! Din mamma blev glad kam man förstå.
Ha en skön sommar nu!
Kram Tre Tanter.