söndag 31 oktober 2010

Söndagskväll

Nu var denna helgen snart slut. Igår var vi Göteborg o passade lilla Mira, barnbarnet. Vi hade en trevlig kväll
med det lilla trollet. Det är så gott när hon ropar på farmor, sträcker sin lilla hand o säger, kom farmor.
Ja då kommer ju farmor direkt, vi trängde ihop oss i hennes tält Kajsa, Mira o jag. Den enda som fick plats med hela kroppen var Mira men  mysigt hade vi ändå. Här är Daniel som busar med Mira.

 Var lite orolig att hon inte ville somna men även det gick som en dans. Åkte sedan o köpte pizza till oss som var vakna den var god. Hade fått vägbeskrivning men lyckades villa bort oss lite, fick ringa hem till Daniel som talade om vad pizzerian hette. När Christian o Karin kom hem vid 23.30 tid pratade vi en stund sedan styrde vi kosan hem mot Dal igen. Jag la mig vid 03.30 ganska så trött men nöjd. Har fixat med bloggen en del idag, fört över en del av släktforskningen och letat program för bildspelstillverkning. Var tidigare idag på en promenad runt i skogen var skönt men lite görigt efter regn som vart.
Lärkträd som fått höstfärger

Sitter o funderar över varför matte måste ta så många kort

Någon stackare för länge sedan som slitit med dessa 

Snigel som höll på att ta sig över vägen, när vi kom 
tillbaka efter 45 min. ja då höll den ännu på o ta sig över
till andra sidan, snacka om snigelfart.

Jag undrar hur många som suttit här inne och 
begrundat sitt liv.

Det var ett väldigt fint ljus men fick inte riktigt med
det på kortet, föll också mycket löv men dom blev
bara som små prickar.

Detta eklöv får avsluta min dag vid datorn,
Sov gott/kramen

Inga kommentarer: