söndag 4 september 2011

Varmt o skönt

Ja idag har det varit underbart skönt väder varmt o gott. Dagarna går o nu är det kväll igen snart dax att gå till sängs. Jag fick ett mail med roliga historier, den här tyckte jag var bra.



En man bor själv på en gård, han skriver till sin son, som sitter i fängelse.
Jag kan inte odla potatis i år. Jag är för gammal för att gräva upp åkern.Snart får han brev tillbaka från sonen. Du kan inte gräva i åkern. Det var där jag grävde ner liken!!! Nästa morgon kom polisen. Grävde upp hela åkern, men hittade ingen ting.Snart får bonden brev igen. Nu farsan kan du sätta potatis. Det var det bästa jag kunde göra härifrån!!! 




Ha det gott önskar mormia från torpet/kram på er

10 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Igår var en riktigt varm dag och vi fick några härliga timmar i skogen! Idag ramlar det ner mer svampnäring! Kramiz

ansepanse sa...

jo riktigt varmt och skönt var det :) riktigt ljuvligt sommarväder
men idag ösregnar det
Sv: jag körde tvätten en gång till fast ett kortare program
hoppas att din dag blir bra
kramar

Lillemor sa...

Riktigt varma och sköna dagar vi har.
Historian var jätte bra
Ha det skönt min vän
Kram på dig

Anonym sa...

Den historien var bra du :-)) Ja i går var det fint väder du men i dag har vi fått 27 millimeter regn hittills och det regnar fortfarande. Fullkomligt öser ner.
Det blir till att kura inne nu.
Ha en fortsatt go vecka vad du nu tar dej för.
Kramar OM gör Tina

Mita sa...

Det var en liten härlig historia, visst har det varit ett skönt väder ett par dagar. Men nu vräker regnet ner,knappt Peppe vill sticka ut nosen,
Kram vännen!

Ruth sa...

Hahaha, det var en bra historia, skrattade så jag pinkade nästan på mig haha....
Kram vännen !

Unknown sa...

Trevlig historia! Hoppas att du får behålla det fina vädret. Här handlar det mest om regn...
/SA

ansepanse sa...

Sv: det måste ju inte vara fredag för att dagen ska bli bra :)
hoppas att även du får en bra tisdag
bamsekramar

Sladdertackan sa...

Hehehe, smart son!

marita sa...

Hello
Härlig historia.Jag skulle gå in igår och tacka för grattiset,men helt plötsligt försvann mitt internet,var utan hela dagen nästan,ingen mobil heller.Tack igen,och jagönskar dej en mysig Tisdag.kramar