torsdag 8 september 2011

Go kväll....

Nu har nästan denna veckan också gått. Nja de e väl några dagar kvar  hoppas dom medför lite bättre väder. Igår regnade det som spön i backen med lite sol mellan skurarna. Var ute på en promenad i regnet som var övergående men fram kom en jätte fin regnbåge.


Jag har börjat brodera små jultavlor till barnbarnen, riktigt roligt.
Detta är den första, har nu börjat på en jultomte.



Här ligger Kajsa o kollar läget efter promenaden

Tittade igenom mina bilder som jag har på datorn, på tal om hösten som är på väg hittade jag detta kort. Det är från fjället där jag bodde förra året, jag tycker det är så fint.


Slutar för idag gör mormia från torpet med dessa ord, kram på er.


Myspace Comments, Funny Comment Codes, Animations, Comment Glitters, Glitter Graphic s, Pictures, Graphics for your myspace profile and myspace comments at superhotfile .com




8 kommentarer:

Anonym sa...

God kväll i stugan eller ska jag säga torpet. Hittade din fina blogg hos min bloggvän Fenixmona. Välkommen att följa och titta på min (våran) Jag o Lillys blog där vi lägger opp foton från besökta platser nyheter skoj och allmänna galenskaper. MVH Janne

Love sa...

Hej kära torparmor!
Jag är en envis person och försöker igen.
Skrev nyss ett långt inlägg till dig men inte gick det att skicka.
Tack för fina ord i bloggen.Glad att du är tillbaka i spåret igen.
Känns konstigt att börja tänka på julen men plötsligt står man där med klappar som ska slås in.
Här har vi varanandagsväder regn o blåst i går solsken o skönt i dag. Ungefär som mitt liv just nu.
Inte mycket blir gjort heller men pelargonerna har fått flytta in i uterummet vem vet när frostkylan slår till.
Om nu detta kommer fram så är det med en stor kram till dig. Ha en bra helg med fyrfotingarna.
Love

Mita sa...

Smart att börja med julklappar nu, speciellt om man ska göra handarbeten som tar lite tid. Vilka fina små jultavlor du gör. Vackra bilder du lagt in också,du bodde fint där på fjället.
Sv: Jo du, jag passade på att handla lite tyngre saker idag när gubben var med..*ler*...
Kram vännen!

ansepanse sa...

visst är den vacker, höstskrudade träd som återspeglar sig i vattnet och blir dubbelt upp, nog har det regnat, hoppas på bättre väder nu
Sv: kanske inte just äppelpaj men skivade äpplen med kanel på och en liten stund i micron, det är jättegott
bamsekramar

Ruth sa...

Helt otroligt så snabbt en vecka tar slut, trodde hela dagen att det var fredag, men det var ju bara torsdag. Tappar tidsbegreppet när jag går hemma varje dag, då blir stort sett alla dagar lika.
Så söt hon är Kajsa, vilket sällskap du har med henne.
Så söta små jultavlor, jag har 2 som jag har fått av en god vän, har satt snören i dom och på julen hänger dom i en grankvist.
Hösten är vacker med sina färger, dom kommer allt mera nu, så fint höstfoto från ditt förra boende.
Kram och god natt vännen.

Fenixmonas sa...

Vilket underbart fint kort! Kramiz

Lillemor sa...

God morgon i stugan!
Visst är vädret trist med regn, men vilket vackert höstfoto du visar. Vad fin Kajsa är där hon liller på trappan och spanar. Så söta små jultavlor du gör
Önskar dig en bra helg min vän
Kram på dig

Herr Nilssons Fru sa...

Veckorna går fort...fast ja de gör ju helgerna också. Väldigt vacker bild från din tidigare boende, rena julafton bara att se ut genom fönstret förstår jag. Undrar just om du var ute o letade om skatten där vid regnbågens slut..*ler*.
Skön helg
Kramiz