lördag 16 september 2017

Regn o åter regn



Det är som förgjort med detta väder.
Ofta de sista dagarna när jag tänker att nu
skall vi gå ut på en promenad så kommer det regn.
Seb behöver ju ut så det är bara att klä sig,
sedan blir de en snabb kisse runda.

Igår var vi i Göteborg och firade mitt barnbarn
som blev 6 år. Han önskade sig en skateboard av oss
och det fick han, hoppas nu bara han inte skadar sig
utan lär sig och har riktigt roligt med den.

Gott med lite barnbarns mys.

Då var det där vädret, himmelen öppnade sig
och ner kom både regn å hagel blandat med dån från åska.

När vi åkte hem var det snödrivor som bildats av haglet,
trodde inte mina ögon.

Har börjat fundera på att ta upp släktforskningen
igen nu när man har all tid i världen.
Min systerdotter hade ett foto på släktingar från
USA. Det är på våra föräldrar, vår farmor, hennes syster,
min syster å bror och så vår pappas kusiner från Springfield.
Tror att det kan vara från ca. 1948-49. 

Mannen som halvligger i mitten av bilden är
Erik Wilhelm Johansson. Han bodde hos min farmor
och farfar under en lång tid. Blev väl som ett barn
till dem. Han var tecknare på Bohuslänningen och
Göteborgs handels och sjöfartstidning.
Då kallade hans sig bara för Erik Wilhelm.
Har tre teckningar av honom som jag bevarat länge.
Skulle kanske rama in dom å ha dem på väggen 
istället för i en plastmapp.
år 1949

år 1954

år 1965

Ikväll skall jag åka och passa Leo en stund.
Få lite barnbarns mys även idag, inte dumt det.

Nu önskar jag Er en trevlig helg!
Kramkram

10 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ja, vilket väder det blev! Vädergudarna var inte nådiga under fredagskvällen, men lugnade sig tills på lördag så det var vi tacksamma för. Idag får vädret överraska för jag har inte en susning, såg ingen rapport igår kväll, fast de missar så ofta så det kan nog kvitta om man sett den eller inte. Kramiz

Hajan sa...

Det är en fröjd att läsa din blogg. Håller med dig att vädret måste väl alla tycka är botten. Läste om detta oväder på västkusten.
Om Du visste så glad jag är i min TV, eftersom jag inte kommer ut så mycket med att vandra och gå.
Nu har jag pyntat färdigt min inbyggda balkong.
" kuvös" säger en del Jag har ätit alla mina middagar där, men nu är det lite grått även där. I dag får jag storfrämmande av båda mina barn. Det är Lax beställd, och jag har dukat och gjort klart.
Det kommer i min blogg i kväll-
Ha en bra helg nu, Jag har släktforskning eller haft, kära nån de
hade sämre än vad jag kommer att få någon gång. kram Harriet

Anki sa...

Trevligt med födelsedagskalas ... han ser nöjd ut för presenten :)
Vilket busväder!
Fina blommor - mun elefanttunga blommar också nu :)
Ha det gott!
Kram

Susie på Stjärnarve sa...

Alla klagar på vädret, men vi har faktiskt hafgt en härligt solig och torr sommar - om man nu gillar det! som trädgårdsfantast är det lite kluvet; man har fått vattnat enormt mycket i år och en hel del buskar har dött av torkan - men en del annat har växt desto bättre!
Fast jag kan nog hålla med att det har kommit lite väl mycket regn sista veckorna; Allt som skulle ha kommit under april, maj, juni, juli och augusti - men det behövs så jag ska inte klaga!
KRAM
Susie

Hajan sa...

Nu är jag här igen, glömde att skriva, det är klart Du skall
rama in de fina teckningarna , de är ju jättefina.
Hoppas Du mår bra, det är ett tag sen. kram Hajan

Marita sa...

Hallå vännen, hoppas det är bra med dig. Är du som jag kanske, tycker att det inte finns så mycket att skriva om..**
Kram och sköt om dig♥

Hajan sa...

Har Du tappat lusten igen, eller hasr det hänt något tråkigt, Saknar Dig

Bosse Lidén sa...

Ungar lär sig fort nya saker.
Jag har också länge tänkt på att börja släktforska. Jag kunde kanske skriva en roman där huvudpersonen höll på med denna spännande hobby. Du slog jag två flugor i en smäll. :)

Hajan sa...

Nej nu bliver jag orolig, hur mår Du lilla vän. Nu ör vi i November
väldigt länge Du vilt nu.
Man bliver trött ibland på bloggeriet. Men kom igen vi
saknar Dig, som Astrid Lindgren sade i bland.
Förlåt att jag tjatar, men vi är ju en så liten skara som bloggar.
Jag är inte med i varken Facebook eller Instagram.,
så därför är det tomt för mig med.
kram Hajan

Maria sa...

Hejsan goa Hajan!
Låter ju gott att höra att du saknar mig men känner inte någon större glädje just nu för bloggen. Jag kollar allt in till dig å läser vad du gjort, ja så du har det bra. Här hos mig händer det inte så mycket, jag som längta så att bli pensionär. Det blir ganska långtråkigt ibland men konstigt så går dagarna ändå. Vi tog oss en promenad i den goa solen Seb och jag förut. Var skönt så länge solen lyste på oss. Nu får du ha det så bra.
Kramar från Maria